Opiskelijoiden menestystarinoita

Mediatalon opiskelijat sijoittuvat yleensä hyvin työelämään. Käytännönläheinen koulutus on kätevä tapa parantaa omia näkymiä työmarkkinoilla ja kasvattaa omaa vetovoimaansa rekrytointitilanteissa. Mediatalo on tunnettu kouluttaja yritysten keskuudessa, joten Mediatalon järjestämän kurssin suorittaminen on hakijan CV:ssä erittäin positiivinen asia.

Meiltä on vuosien varrella valmistunut tuhansittain opiskelijoita, ja osa heistä on menestynyt työelämässä erittäin hyvin. Lue alta tarinoita opiskelijoidemme kokemuksista!

Pasi Keinänen, markkinointipäällikkö, Sporttileija Oy

Pasi Keinänen on tällä hetkellä Suomen suurimman urheilutarviketukun markkinointipäällikkö. Pasi suoritti Mediatalolla markkinoinnin suunnittelijan koulutuksen vuosina 2004-2005, ja valmistumisen jälkeen hänen uransa on ollut todella nousujohteinen.

Pasi oli ennen Mediatalon opintoja harrastanut hiihtoa maajoukkuetasolla, ja aktiivisen urheilu-uran loppumisen jälkeen hän etsi jonkin aikaa omaa paikkaansa työelämässä. Muutaman kuukauden työharjoittelujakso Sporttileijassa antoi hänelle kipinän urheilutarvikebisnekseen, ja työnantajan kehoituksesta Pasi lähti opiskelemaan markkinoinnin saloja.

”Ennen Mediatalolle tuloani oli täysi noviisi markkinoinnin ja viestinnän suhteen. Sporttileijassa tehtiin asiat mutu-tuntumalla, ja koulutukseni avulla pääsin etenemään nopeasti yrityksessä markkinointiassistentista suunnittelijaksi sekä sen jälkeen lopulta Sporttileijan markkinointipäälliköksi.”

Pasi kiittelee Mediatalon ammattitaitoista ja paneutuvaa opettajakuntaa sekä hyvin suunniteltua koulutuskokonaisuutta.

”Opiskelin Mediatalolla samaan aikaan, kun kävin töissä. Koulutus oli kuitenkin suunniteltu niin tiiviiksi, että työni ei kärsinyt opiskelusta. Parasta koulutuksessa oli mahdollisuus implementoida oppimani asiat suoraan käytäntöön lähes välittömästi. Opintoni eteneminen itse asiassa näkyi suoraan yrityksen tuloksen paranemisessa, sillä saimme jatkuvasti uusia kanavia käyttöön markkinoinnin avuksi. Olen koulutukseen erittäin tyytyväinen, sillä se antoi minulle mahdollisuuden rakentaa unelmieni uran”.

Kirsi Naakka, creative director, Mainostoimisto Terävä

Kirsi Naakka toimii tällä hetkellä creative directorina eli luovana johtajana yhdessä Suomen johtavista mainostoimistoista. Kirsi aloitti uransa journalismiopinnoilla, mutta lehtimiehen ura ei ollutkaan hänen unelmiensa täyttymys. Hän päätti lähteä syventämään kirjoittamisoppejaan Mediatalolle, ja erikoistui markkinallisen tekstin tuottamiseen ja copywriterin työhön. Hän aloitti vuonna 2011 ja sai opintonsa päätökseen vuonna 2012.

”Opin Mediatalossa kirjoittamaan uudelleen, ja sain kyvyn hahmottaa viestintää ja tekstin tuotantoa markkinoinnin näkökulmasta, joka oli minulle journalistina täysin uusi vinkkelil. Kirjoitustaitoni koheni huomattavasti, ja huomasin samalla saavani lisää potkua ja uusia työkaluja myös proosan ja runojen kirjoittamiseen.”

Valmistumisensa jälkeen Kirsi teki töitä useissa eri mainostoimistoissa copywriterinä sekä kokeili hetken aikaa siipiään myös freelancerina ja vapaana kirjoittajana. Copywriterin työ Mainostoimisto Terävässä Kirsin ammattitaitoa ja ilmiömäistä ideointikykyä osattiin arvostaa, ja muutaman vaiheen jälkeen hän huomasi ylenneensä yrityksen creative directoriksi.

”Jälkeenpäin ajateltuna näen yhä selvemmin, kuinka suuri merkitys Mediatalon opinnoilla oli urakehitykseni kannalta. Ilman markkinallisen tekstinsuunnittelun ja mainosviestinnän hallinnan opiskelua en olisi koskaan pystynyt kehittämään kirjallista ilmaisuani tarpeeksi teräväksi. Journalistiopintojen jälkeen näkemykseni tekstintuotannosta oli hyvin rajallinen, enkä kyennyt edes kuvittelemaan, mitä kaikkea sanojen avulla voidaankaan saavuttaa.”

Kirsi on suositellut Mediatalon koulutuksia muillekin Mainostoimisto Terävän työntekijöille, ja yrityksellä onkin tällä hetkellä Mediatalon kanssa jatkuva koulutussopimus. Tämä tarkoittaa, että uusille työntekijöille järjestetään Mediatalon toimesta tiivis perehdytyskoulutus, ja työntekijät ovat myös oikeutettuja jokavuotiseen täydennyskoulutukseen.

”Olen ollut Mediatalon koulutuksiin todella tyytyväinen, ja olen saanut heidän tarjoamistaan opeista selkää potkua uralleni. Ammattitaitoni kasvoi Mediatalossa aivan eri sfääreihin, ja se huomattiin myös työelämässä. Olen kuullut samanlaisia kommentteja myös muita Mediatalon koulutuksissa käyneiltä, ja emme luopuisi Mainostoimisto Terävässä Mediatalon kanssa tekemästämme yhteistyöstä mistään hinnasta. Suosittelen Mediataloa lämpimästi kenelle tahansa media-alalle aikovalle tai jo alalla olevalle tekijälle.”